På uppdrag av tv-distributionsbolaget Canal Digital fick Make Your Mark i uppdrag att producera en film med syftet att ge något tillbaka till företagets många lojala kunder. Grundtanken var att skapa en kort film, anpassad för sociala kanaler, som skulle sticka ut i flödet och ha potentialen att bli viral.

Tidsramen var kort, då filmen var tvungen att komma ut innan jul. Idéarbete, inspelning, postproduktion och leverans skedde allt under cirka en vecka.

Make Your Marks idé var att låta en av Canal Digitals anställda skänka bort drömresor till 20 av de mest trogna kunderna. Samtalen spelades in under en kväll och klipptes ihop till en drygt två minuter lång film.

Det började som ett vanligt supportsamtal, och övergick sedan till en härlig julfilm där flera drömresor delades ut.

Resultatet blev över förväntan. I dagsläget har filmen, som publicerades i Canal Digitals sociala kanaler, cirka 290 000 visningar. Engagemanget kring filmen har även varit stort och filmen blev även mottagen väl internt. Huvudkontoret i Norge har nu uppmuntrat fler marknader att testa på liknande projekt.

Se filmen här: