INSTAGRAM FACEBOOK VIMEO
SE | ENG

Alla nyheter

Vi på Make Your Mark jobbar med några av Sveriges största organisationer och varumärken,  som till exempel Lärarförbundet, Försvarsmakten, Klarna, E.ON och Unionen. Vi växer just nu så det knakar och söker en designdriven designchef att ta en central position i vårt uppdrag för Lärarförbundet.

I den här rollen kommer du att:
– Arbeta på prisade byrån Make Your Mark, Årets Contentbyrå 2017 och 2018.
– Ha en central roll med stort eget ansvar och möjlighet till att driva såväl din egen som Lärartidningarnas utveckling (totalt 7 titlar).
– Ansvara för att tillsammans med redaktionen skapa och utveckla Lärartidningarnas formgivning.

  • Uppdraget fokuserar initialt på att redesigna existerande printtitlar samt att addera formmässig spetskompetens i Lärartidningarns digitala resa.
  • I rollen kommer du även arbetsleda formgivare och säkerställa att den löpande produktionen följer våra gemensamma och högt uppsatta mål.
  • Agera bollplank och kreativ kraft i byråns existerande och kommande uppdrag.

Vi tror att du:
– Uppskattar modern och slagkraftig formgivning som har en förmåga att stå ut i mediebruset.

 Har förståelse kring hur man kan utveckla och skapa journalistik och innehåll.

  • Är van vid att leda designarbete över flera kanaler – från print till sajter, sociala medier och rörliga format.

– Vill leverera nya kreativa insikter i såväl det dagliga redaktionella arbetet som de långsiktiga visionerna.

  • Deltar aktivt i att driva förändring tillsammans med dina kollegor.
  • Är en stark projektledare med förmågan att långsiktigt planera produktioner och löpande följa budgetar.
    – Har erfarenhet av att jobba med pitcher och kan översätta kunders önskemål till konkreta innehållsformat.
    – Är initiativrik, självgående och ansvarstagande och trivs i ett högt tempo.

Bonuspoäng för:
– Erfarenhet av att ha ansvarat för redesign och digitalisering av stora printproduktioner tidigare.

Om oss:
Vi sitter på Birger Jarlsgatan 61 samt Humlegårdsgatan 6 i centrala Stockholm, är ca 50 st och har två år i rad vunnit Årets Contentbyrå. Vi har en stark bakgrund inom journalistik och kommunikation och arbetar med några av Sveriges mest kända varumärken, organisationer och myndigheter, som exempelvis Försvarsmakten, Klarna, E.ON, Apotek Hjärtat och Unionen. Vi är trevliga. Vi tror på jämställdhet, mångfald, kreativitet och laganda – både internt och i relation med våra kunder.

Intervjuer sker löpande. Intresserad? Skicka in din ansökan med brev och CV till jonas.terning@makeyourmark.se. Sista ansökningsdag 13/9.

På Make Your Mark är vi experter inom consumer content marketing och jobbar med några av Sveriges mest kända varumärken, som till exempel Klarna, Stadium, E.ON och Försvarsmakten. Vi växer just nu så det knakar och söker en Account Director att ta en nyckelposition på vår fortsatta resa.

I den här rollen kommer du att:
– Arbeta på prisade byrån Make Your Mark, Årets Contentbyrå 2017 och 2018.
– Ha en central roll med stort eget ansvar och möjlighet till att driva såväl din egen som byråns utveckling.
– Ansvara för ett eget team med tillhörande kunder, med målet att utveckla såväl våra kunders kommunikation som dina kollegors kompetens.

Vi tror att du:
 Har förståelse kring hur man kan utveckla och skapa kommunikation och innehåll

– Har en förmåga att leverera nya insikter och öppna nya dörrar hos existerande kunder.
– Är en modern ledare, ödmjuk inför utmaningar men med mod och vilja att utveckla ditt team.
– Förstår värdet av värde – oavsett om det handlar om dina kunders uppsatta KPI:er eller vikten av att hålla uppsatta budgetar.
– Är en stark projektledare med förmågan att långsiktigt planera produktioner och löpande följa budgetar.
– Har erfarenhet av att jobba med pitcher och kan översätta kunders önskemål till konkreta innehållsformat.
– Är initiativrik, självgående och ansvarstagande och trivs i ett högt tempo.

Bonuspoäng för:
– Erfarenhet av arbetsledande roller inom kommunikationsbranschen.

Om oss:
Vi sitter på Birger Jarlsgatan 61 i centrala Stockholm, är ca 50 st och har två år i rad vunnit Årets Contentbyrå. Vi är experter på consumer content marketing och arbetar med några av Sveriges mest kända varumärken, organisationer och myndigheter, som exempelvis Försvarsmakten, Klarna, E.ON, Apotek Hjärtat och Unionen. Vi är trevliga. Vi tror på jämställdhet, mångfald, kreativitet och laganda – både internt och i relation med våra kunder.

Intervjuer sker löpande. Intresserad? Skicka in din ansökan med brev och CV till jonas.terning@makeyourmark.se. Sista ansökningsdag 13/9.

Vi på Make Your Mark är experter inom consumer content marketing och nu söker vi en självgående digital redaktör som har intresse och erfarenhet av att skapa inspirerande och engagerande content. Du är en vass skribent som är van att arbeta digitalt.

I den här rollen kommer du att:

– Arbeta på prisade byrån Make Your Mark, Årets Contentbyrå 2017 och 2018.
– Arbeta med flera olika kunder samtidigt och därför vara duktig på att hantera din egen tid.
– Skriva inspirerande och informativa texter som håller hög journalistisk nivå.
– Skapa engagerande content som möter våra och våra kunders höga krav.
– Arbeta digitalt och med olika former av content, som video, text, bild och audio, via olika publiceringskanaler.

Vi tror att du:

– Är initiativrik, självgående och ansvarstagande.
– Är en vass skribent som både kan formulera korta smarta inlägg och skriva längre texter.
– Är van att arbeta digitalt och är nyfiken på trender inom digital marknadsföring, kommunikation och journalistik.
– Förstår vikten av att anpassa budskap efter kanal och målgrupp.
– Är snabb på bollen vad gäller att testa nya funktioner som dyker upp och ser möjligheterna med att använda dessa för att skapa ett bättre innehåll.
– Har utbildning inom journalistik, marknadsföring eller kommunikation.

Bonuspoäng för:

– Färdigheter i WordPress och Adobe Creative Suite (Premiere, Photoshop, After Effects).
– Erfarenhet av att arbeta i olika digitala publiceringssystem.
– Erfarenhet av att vara med i pitcher.

Om oss:
Vi sitter på Birger Jarlsgatan 61 i centrala Stockholm, är ca 50 st och har två år i rad vunnit Årets Contentbyrå. Vi är experter på consumer content marketing och arbetar med några av Sveriges mest kända varumärken, organisationer och myndigheter, som exempelvis Försvarsmakten, Klarna, E.ON, Apotek Hjärtat och Unionen. Vi är trevliga. Vi tror på jämställdhet, mångfald, kreativitet och laganda – både internt och i relation med våra kunder.

Låter detta intressant? Sök här!

 

Här kan du få veta mer om vad vi gör! 

Det har gått ett drygt år sedan Lidl lanserade kommunikationskonceptet ”Allt annat är olidligt” i samband med ett omtag kring den egna marknadskommunikationen. Nu väljer livsmedelskedjan att inleda ett samarbete med Make Your Mark för att öka fokus på sina sociala medier.

Sedan ett drygt år tillbaka har Lidl genomfört ett omtag i sin marknadskommunikation. Nu väljer livsmedelskedjan att komplettera de befintliga byråerna genom att välja Make Your Mark som ny partner. Byrån ska ansvara för att ta fram en strategi och producera innehåll till Lidls egna kanaler. Målet är att öka trafiken och bidra till att förflytta och bredda Lidls varumärke.

Jag lägger stor tonvikt vid den affärsmässiga sidan av kommunikationen. Visst kan man få folk att trycka på gilla-knappen, men i slutändan handlar det alltid om vilken effekt det får för vår försäljning och vårt resultat. Det är något som Make Your Mark visat att de har stor förståelse för, säger Gabriella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl.

Terese Allert, före detta chefredaktör på Frida, har tidigare ansvarat för Make Your Marks contentuppdrag för Klarna. Nu får hon den centrala rollen som ansvarig för Lidluppdraget, tillsammans med bland annat Ulrika Alforsen, account director, Linda Frisk, concept designer, Linus Fremin, creative director och Linn Svalin, head of video production. Även bakprofilen Emma Brink har knutits till uppdraget.

Det känns väldigt roligt att ett så pass spännande och ambitiöst varumärke som Lidl har valt oss. Det här blir vårt största uppdrag med fokus på sociala medier vilket så klart är extra kul. Nu ser vi fram emot att öka engagemanget i de egna kanalerna och vara med och bidra till att fler fattar grejen med Lidl säger Jonas Terning, VD på Make Your Mark.

Make Your Mark har påbörjat ett omfattande strategiskt arbete som ska mynna ut i en treårig contentstrategi för Svenska Spel Tur.

För att skapa en tydlig position, i en just nu händelserik bransch, med hjälp av värdeskapande kommunikation och marknadsföring har Svenska Spel Tur gett Make Your Mark i uppdrag att ta fram Svenska Spel Turs långsiktiga contentstrategi som ska sträcka sig till år 2022. Förutom de nya spelreglerna för marknadsföring av spel, är bakgrunden till uppdraget att Svenska Spel sedan årsskiftet delats upp i tre affärsområden; Svenska Spel Tur, Svenska Spel Sport & Casino samt Casino Cosmopol & Vegas.

– Just nu är vi inne i en period där mycket händer för de svenska spelbolagen och den bransch de verkar i. På grund av delvis förändrade förutsättningar för Svenska Spel Tur behöver vi identifiera nya sätt för dem att bli relevanta för kunderna, och lyfta upp många av de saker som särskiljer Svenska Spel Tur från andra spelbolag, säger Alex Råberg, Head of Strategy and Performance på Make Your Mark.

Svenska Spel Tur ansvarar huvudsakligen för de välkända och populära produkterna Triss, Lotto, Eurojackpot, Keno och Vikinglotto. Uppdraget fokuserar på hur dessa varumärken, inklusive affärsområdet Tur, ska kommunicera i framför allt sociala medier och egna kanaler.

– Vi har valt Make Your Mark för att de är en av Sveriges främsta contentbyråer och det vi har sett av dem tidigare är inspirerande, säger Elisabeth Waldener, Chef Creative Production på Svenska Spel Tur. Självfallet vill vi att kunderna ska gilla det innehåll vi skapar, men vi vill också att alla internt ska känna delaktighet och ägarskap – och i förlängningen få en förståelse för varför strategin tas fram och hur den ska användas. Vi upplevde att Make Your Mark förstod hur viktig denna strategi är för organisationen, och det ska bli spännande och kul att se vad vi kan göra tillsammans!

Arbetet pågår under våren och försommaren 2019 och resultatet kommer att börja synas för allmänheten och Svenska Spel Turs kunder under hösten.

– Fler och fler företag och organisationer vill ha hjälp med långsiktiga contentstrategier. Vilket är fullt naturligt då den dagliga kommunikationen mellan företag och dess kunder blir allt viktigare för kärnaffären. Att vi får vara strategisk partner i det arbetet är väldigt, väldigt roligt, säger Jonas Terning, vd på Make Your Mark.

Arbetsgrupp Make Your Mark: Alex Råberg, head of strategy and performance. Carin Roeraade, head of concept and strategy. Joel Linde, social media manager. Linda Frisk, concept designer. Mia Nilsson, account director. Niklas Eriksson, editor & digital business developer.

Arbetsgrupp Svenska Spel Tur: Elisabeth Waldener, chef creative production. Johanna Widegren, projektledare. Peter Berg, copywriter. Samuel Thylander, commercial community manager. Thomas Bergström, digital designer.

För mer information kontakta Jonas Terning, VD.
Telefon: 070-778 01 11 Mail: jonas.terning@makeyourmark.se

    Google Analytics