INSTAGRAM FACEBOOK VIMEO

Alla nyheter

Det blev många härliga vinster på Årets Swedish Content Awards där vi bland annat tog hem guld i kategorin Finans och försäkring samt personpriser i både Årets formgivare och Årets redaktör/producent/kreatör.

Det har varit ett annorlunda år – och så även när det kom till årets prisutdelning på Swedish Content Awards. Istället för den traditionsenliga galan följde de nominerade prisutdelningen via livesändning på Youtube. Tävlingen anordnades för 20:e gången för att uppmärksamma och prisa de kampanjer och personer som stuckit ut lite extra inom content marketing under det senaste året.

Under kvällen delades det ut priser i 26 kategorier och Make Your Mark var nominerad i åtta utav dem. När vinnarna presenterades stod det klart att Make Your Mark vunnit tre guld och fyra silver.

Priset för Årets redaktör/producent/kreatör kammade vår kollega Linn Svalin hem. Linn har i sin roll som Head of video production arbetat med flera av produktioner som var nominerade under kvällen. Bland annat med Klarna (Shopping Hacks) som vann i kategorin Finans och försäkring och även E.ON som hamnade på en andraplats i kategorin Årets video B2C.

– Att Klarna (Shopping Hacks) som jag arbetat med vann var otroligt kul! Det var en rolig produktion där vi fick mycket utrymme att vara kreativa. Sedan att E.On fick ett silver för kampanjen Nattvandring är väldigt fint. Det var en film som vi jobbade länge med för att få till rätt känsla, och det fick vi till slut. Det känns som att den verkligen gör skillnad på riktigt. Min egen vinst känns såklart också jätteroligt – att få bli nominerad, men också att få ta emot priset. Det är som ett kvitto på att det jag gör faktiskt är bra, säger Linn Svalin.

Årets redaktör/producent/kreatör blev Linn Svalin.

Guld blev det även för vår designchef Linda Frisk som arbetat hos oss sedan 2015. Under galakvällen fick hon ta emot priset Årets Formgivare.

­– Det känns galet kul att vinna Årets formgivare. Jag älskar ju det jag gör. Att få ta fram form och kreativa lösningar för att hjälpa våra kunder att lyfta och förstärka sitt budskap. Make Your Mark firade många priser igår och jag är stolt att få vara en del av det, säger Linda Frisk.

Make Your Marks Linda Frisk blev Årets Formgivare.

Utöver dessa priser tog Make Your Mark även hem fyra silver. Årets turnaround med Svensk Adressändring, Årets infografik tillsammans med Klarna (Deep Dive), Årets video B2C med E.ON (Nattvandring) samt Årets podd tillsammans med Svenska Celiakiförbundet (Glutenpodden).

– Man brukar tala om spets eller bredd, men för oss har det här året handlat om spets och bredd. Och det yttersta beviset på det är ju alla priserna på Swedish Content Awards. Från individuella prestationer till riktiga laginsatser, det är häftigt att se hur vi som byrå och arbetsgivare hela tiden strävar efter att fortsätta utmana oss själva, och dem vi jobbar med. Tack till alla inspirerande kollegor på Make Your Mark, och till våra modiga och kreativa uppdragsgivare, säger Jonas Terning, VD på Make Your Mark.

På Make Your Mark är vi experter inom consumer content marketing och jobbar med några av Sveriges mest kända varumärken, som till exempel Klarna, Volvo, Vattenfall och Försvarsmakten. Vi söker nu en Account Director att ta en nyckelposition på vår fortsatta resa.

I den här rollen kommer du att:

• Ha en central roll med stort eget ansvar och möjlighet till att driva såväl din egen som byråns utveckling.
• Ansvara för ett eget team med tillhörande kunder, med målet att utveckla såväl våra kunders kommunikation som dina kollegors kompetens.

Vi tror att du:

• Har förståelse kring hur man kan utveckla och skapa kommunikation och innehåll.
• Har en förmåga att leverera nya insikter och öppna nya dörrar hos existerande kunder.
• Är en modern ledare, ödmjuk inför utmaningar men med mod och vilja att utveckla ditt team.
• Förstår värdet av värde – oavsett om det handlar om dina kunders uppsatta KPI:er eller vikten av att hålla uppsatta budgetar.
• Är en stark projektledare med förmågan att långsiktigt planera produktioner och löpande följa budgetar.
• Har erfarenhet av att jobba med pitcher och kan översätta kunders önskemål till konkreta innehållsformat.
• Är initiativrik, självgående och ansvarstagande och trivs i ett högt tempo.

Bonuspoäng för:

• Erfarenhet av arbetsledande roller inom kommunikationsbranschen.

Om oss:

Vi sitter på Birger Jarlsgatan 61 i centrala Stockholm samt har nyligen öppnat kontor i Åre/Östersund. Vi är cirka 60 kollegor. Vi är trevliga. Vi tror på jämställdhet, mångfald, kreativitet och laganda – både internt och i relation med våra kunder.

Skicka din ansökan till Karin Hallerbäck, Karin.hallerback@makeyourmark.se. Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart vi hittar rätt kandidat.

I fredags kom nomineringarna till Swedish Content Awards och Make Your Mark blev näst mest nominerade contentbyrå i branschen med åtta nomineringar.

– Kul att se alla nominerade bidrag och att contentbranschen fortsätter utvecklas. Och extra roligt att vi på Make Your Mark har så många nomineringar. Sociala medier, filmer, poddar, grafik och – inte minst – våra kollegor Linn Svalin och Linda Frisk visar att vi är med och driver denna utveckling, säger Jonas Terning, vd Make Your Mark.

Våra nomineringar:

Svensk Adressändring
Service och tjänster
Bästa Turnaround

Klarna
Finans och försäkring (Shopping hacks)
Årets infografik (Klarna Deep Dive)

E.ON
Årets video B2C

Svenska Celiakiförbundet
Årets podd (Glutenpodden)

Årets Formgivare/Kreatör
Linda Frisk

Årets Redaktör/Producent/Kreatör
Linn Svalin

Allt fler bolag satsar på hållbarhet och vill kommunicera om det. Under vårt frukostseminarium gästades vi av Johan Säwensten, hållbarhetsexpert på kommunikationsbyrån Narva, som berättade om hur vi kan kommunicera om hållbarhet – för att tillsammans nå de globala målen.

Klimat och hållbarhet engagerar, inte minst vad olika företag väljer att göra för att skapa en bättre värld. För fem år sedan släpptes FN:s globala mål, Agenda 2030, som beskriver den värld vi vill skapa till 2030.

– Det är allt ifrån att utrota fattigdom och hunger till bättre utbildning och jämställdhet mellan könen. Studier har gjorts som visar att vi ligger bra till på vissa områden men sämre på andra, som klimatet, säger Johan Säwensten.

Den ekonomiska tillväxten har historiskt varit på bekostnad av miljön, och Johan Säwensten ser stora utmaningar framöver för att vi ska kunna nå målen.

– Om vi lyckas minska de globala utsläppen med cirka tio procent per år, som Parisavtalet kräver, har vi lyckats med den överlägset största omställningen i mänsklighetens historia.

Hur företag väljer att kommunicera kring hållbarhet har förändrats med åren och det är en betydligt större fråga hos bolag idag än för tio år sedan.

– Ska du bygga ett hållbart varumärke är det inget du gör över en natt, det tar tid och något du behöver jobba mycket med. Ärlighet är en viktig ingrediens i hållbarhetskommunikationen, det gäller att ni gör slag i saken och alltid agerar utifrån vad ni kommunicerar, säger Johan Säwensten.

Johan Säwesten tipsar: Så kommunicerar du kring hållbarhet

1. Fokusera mer på effekt än själva aktiviteten
Kommunicera inte bara vad ni gjort, utan fokusera på vad det ni gjort har gett för effekter.

2. Var ödmjuka och transparenta
När man kommit på någonting nytt och smart är det lätt att man sätter sig på höga hästar och då är det lätt att bli nedskjuten därifrån. Var därför transparenta även med de utmaningar ni har. Det kommer långsiktigt öka er trovärdighet.

3. Oroa er inte för mycket för green washing
Att vara för orolig för att det man vill kommunicera ska uppfattas som green washing kan göra att man väljer att inte kommunicera om det alls.

4. Kommunicera sakfrågan
Hållbarhetsinitiativ behöver exempelvis inte alltid kopplas till de globala målen. Berätta helt enkelt om det ni har gjort, det kommer ni långt med.

Gästerna bjöds på frukost från Brekkie.

Fullsatt när Make Your Mark anordnade frukostseminarium om hållbarhet och kommunikation.

Johan Säwesten, har jobbat med hållbarhetsfrågor i över tio år.

Tack till Johan Säwesten och till dig som deltog på vårt frukostseminarium. Följ oss i sociala medier för att inte missa inbjudan till nästa seminarium!

För andra året i rad släpper Make Your Mark en ambitiös trendrapport. Denna gång har vi döpt den till ”Processen är din produkt”, och exakt vad det innebär kan du läsa dig till i den 25-sidiga rapporten. Den är en ansats som ska hjälpa oss som verkar i branschen att förstå kommunikation och dess roll på 20-talet.

Här kan du ladda ner rapporten gratis, mot den lilla motprestationen att du lämnar namn och e-post så att vi kan kontakta dig med inbjudningar till kommande seminarium och events med fokus på kommunikation, journalistik och content marketing. Självklart står du även först i kö när det är dags för nästa rapport!

    Google Analytics