INSTAGRAM FACEBOOK VIMEO

Alla nyheter

Contentbyrån Make Your Mark inleder hösten med sex nyförvärv, som kommer att vara en del utav byråns uppdrag för bland annat Lidl, Apotek Hjärtat, Unionen och Lärartidningarna.

Ulrika Alforsen ansluter som account director, senast från Danone där hon hade rollen som Nordic digital manager. Innan dess jobbade hon bland annat med strategi och koncept på contentbyrån OTW. På Make Your Mark kommer hon ansvara för kunder som Lidl, Villaägarnas riksförbund, Eon, Svenska spel och Apotek hjärtat. I samband med det tar hon även plats i ledningsgruppen.

– Make Your Mark känns som en uppstickare och det är spännande att vara del av en byrå som är så framåt och snabbväxande med så många roliga kunder, säger hon.

Hampus Hagman kommer närmast från Sportbladet (Aftonbladet), där han var onlineredaktör, för att nu bli digital redaktör i Make Your Marks uppdrag för Lärartidningarna. Även Emma Olsson, tidigare OTW och Svensk Bokhandel, blir en del av Lärartidningarna i rollen som reporter.

Marlene Nilsson och Maja Brünteson, går från Aller media till Make Your Mark. De kommer i rollen som produktionsledare fortsätta utveckla byråns erbjudande inom influencer marketing.

Slutligen kliver Ylva Rehnberg in som redaktör för byråns uppdrag för Unionen. Hon har sedan tidigare en bred erfarenhet inom fackpress och TCO Sverige.

– Att så många talangfulla kollegor med en bred bakgrund inom journalistik och kommunikation väljer att ansluta till oss är väldigt roligt, säger Make Your Marks vd Jonas Terning. I takt med att kommunikationen flyttar allt närmare kärnaffären behöver vi som byrå en spets som sträcker sig från strategi och affärsut- veckling till kreativitet och analys. Våren var rolig för oss på Make Your Mark, men med fler nya kollegor på plats ser hösten ut att bli om möjligt ännu roligare.

Sociala medier, poddar, datadrivna insikter, native advertising och film. När International Content Marketing Awards 2019 idag släppte sina nomineringar har Make Your Mark gått till final i fem av de tyngsta kategorierna.

The CMA är världens största tävling inom content marketing och i år har nästan 150 byråer från 23 länder skickat in sina bästa bidrag.

Make Your Mark kammade hem fem nomineringar – tre tillsammans med Svensk Adressändring, en tillsammans med Svenska Celiakiförbundet och en tillsammans med Klarna.

– Vi är mycket stolta och glada över våra nomineringar som också visar på den bredd vi kan erbjuda våra kunder. I det här fallet podcast, native, video och sociala medier, säger Jonas Terning, VD Make Your Mark.

Se mer från vår contentkampanj för Svensk Adressändring här.

Se en av våra filmer för Svensk Adressändring här

#50shoppinghacks kan ses på Klarnas sociala medier i USA.

Lyssna på Glutenpodden här.

Make Your Marks samtliga nomineringar:

Best Branded Podcast Series
Glutenpodden – Svenska Celiakiförbundet

Best Content Campaign
Svensk adressändring – Svensk adressändring

Best Use of Data & Insight
Svensk adressändring – Svensk adressändring

Best Use of Social Media for B2C
Klarna, content for SoMe and app – Klarna

Best Video – Series
Svensk adressändring – Svensk adressändring

Den 26 november går galan av stapeln i London.

Vi på Make Your Mark jobbar med några av Sveriges största organisationer och varumärken,  som till exempel Lärarförbundet, Försvarsmakten, Klarna, E.ON och Unionen. Vi växer just nu så det knakar och söker en designdriven designchef att ta en central position i vårt uppdrag för Lärarförbundet.

I den här rollen kommer du att:
– Arbeta på prisade byrån Make Your Mark, Årets Contentbyrå 2017 och 2018.
– Ha en central roll med stort eget ansvar och möjlighet till att driva såväl din egen som Lärartidningarnas utveckling (totalt 7 titlar).
– Ansvara för att tillsammans med redaktionen skapa och utveckla Lärartidningarnas formgivning.

  • Uppdraget fokuserar initialt på att redesigna existerande printtitlar samt att addera formmässig spetskompetens i Lärartidningarns digitala resa.
  • I rollen kommer du även arbetsleda formgivare och säkerställa att den löpande produktionen följer våra gemensamma och högt uppsatta mål.
  • Agera bollplank och kreativ kraft i byråns existerande och kommande uppdrag.

Vi tror att du:
– Uppskattar modern och slagkraftig formgivning som har en förmåga att stå ut i mediebruset.

 Har förståelse kring hur man kan utveckla och skapa journalistik och innehåll.

  • Är van vid att leda designarbete över flera kanaler – från print till sajter, sociala medier och rörliga format.

– Vill leverera nya kreativa insikter i såväl det dagliga redaktionella arbetet som de långsiktiga visionerna.

  • Deltar aktivt i att driva förändring tillsammans med dina kollegor.
  • Är en stark projektledare med förmågan att långsiktigt planera produktioner och löpande följa budgetar.
    – Har erfarenhet av att jobba med pitcher och kan översätta kunders önskemål till konkreta innehållsformat.
    – Är initiativrik, självgående och ansvarstagande och trivs i ett högt tempo.

Bonuspoäng för:
– Erfarenhet av att ha ansvarat för redesign och digitalisering av stora printproduktioner tidigare.

Om oss:
Vi sitter på Birger Jarlsgatan 61 samt Humlegårdsgatan 6 i centrala Stockholm, är ca 50 st och har två år i rad vunnit Årets Contentbyrå. Vi har en stark bakgrund inom journalistik och kommunikation och arbetar med några av Sveriges mest kända varumärken, organisationer och myndigheter, som exempelvis Försvarsmakten, Klarna, E.ON, Apotek Hjärtat och Unionen. Vi är trevliga. Vi tror på jämställdhet, mångfald, kreativitet och laganda – både internt och i relation med våra kunder.

Intervjuer sker löpande. Intresserad? Skicka in din ansökan med brev och CV till jonas.terning@makeyourmark.com. Sista ansökningsdag 13/9.

På Make Your Mark är vi experter inom consumer content marketing och jobbar med några av Sveriges mest kända varumärken, som till exempel Klarna, Stadium, E.ON och Försvarsmakten. Vi växer just nu så det knakar och söker en Account Director att ta en nyckelposition på vår fortsatta resa.

I den här rollen kommer du att:
– Arbeta på prisade byrån Make Your Mark, Årets Contentbyrå 2017 och 2018.
– Ha en central roll med stort eget ansvar och möjlighet till att driva såväl din egen som byråns utveckling.
– Ansvara för ett eget team med tillhörande kunder, med målet att utveckla såväl våra kunders kommunikation som dina kollegors kompetens.

Vi tror att du:
 Har förståelse kring hur man kan utveckla och skapa kommunikation och innehåll

– Har en förmåga att leverera nya insikter och öppna nya dörrar hos existerande kunder.
– Är en modern ledare, ödmjuk inför utmaningar men med mod och vilja att utveckla ditt team.
– Förstår värdet av värde – oavsett om det handlar om dina kunders uppsatta KPI:er eller vikten av att hålla uppsatta budgetar.
– Är en stark projektledare med förmågan att långsiktigt planera produktioner och löpande följa budgetar.
– Har erfarenhet av att jobba med pitcher och kan översätta kunders önskemål till konkreta innehållsformat.
– Är initiativrik, självgående och ansvarstagande och trivs i ett högt tempo.

Bonuspoäng för:
– Erfarenhet av arbetsledande roller inom kommunikationsbranschen.

Om oss:
Vi sitter på Birger Jarlsgatan 61 i centrala Stockholm, är ca 50 st och har två år i rad vunnit Årets Contentbyrå. Vi är experter på consumer content marketing och arbetar med några av Sveriges mest kända varumärken, organisationer och myndigheter, som exempelvis Försvarsmakten, Klarna, E.ON, Apotek Hjärtat och Unionen. Vi är trevliga. Vi tror på jämställdhet, mångfald, kreativitet och laganda – både internt och i relation med våra kunder.

Intervjuer sker löpande. Intresserad? Skicka in din ansökan med brev och CV till jonas.terning@makeyourmark.com. Sista ansökningsdag 13/9.

Vi på Make Your Mark är experter inom consumer content marketing och nu söker vi en självgående digital redaktör som har intresse och erfarenhet av att skapa inspirerande och engagerande content. Du är en vass skribent som är van att arbeta digitalt.

I den här rollen kommer du att:

– Arbeta på prisade byrån Make Your Mark, Årets Contentbyrå 2017 och 2018.
– Arbeta med flera olika kunder samtidigt och därför vara duktig på att hantera din egen tid.
– Skriva inspirerande och informativa texter som håller hög journalistisk nivå.
– Skapa engagerande content som möter våra och våra kunders höga krav.
– Arbeta digitalt och med olika former av content, som video, text, bild och audio, via olika publiceringskanaler.

Vi tror att du:

– Är initiativrik, självgående och ansvarstagande.
– Är en vass skribent som både kan formulera korta smarta inlägg och skriva längre texter.
– Är van att arbeta digitalt och är nyfiken på trender inom digital marknadsföring, kommunikation och journalistik.
– Förstår vikten av att anpassa budskap efter kanal och målgrupp.
– Är snabb på bollen vad gäller att testa nya funktioner som dyker upp och ser möjligheterna med att använda dessa för att skapa ett bättre innehåll.
– Har utbildning inom journalistik, marknadsföring eller kommunikation.

Bonuspoäng för:

– Färdigheter i WordPress och Adobe Creative Suite (Premiere, Photoshop, After Effects).
– Erfarenhet av att arbeta i olika digitala publiceringssystem.
– Erfarenhet av att vara med i pitcher.

Om oss:
Vi sitter på Birger Jarlsgatan 61 i centrala Stockholm, är ca 50 st och har två år i rad vunnit Årets Contentbyrå. Vi är experter på consumer content marketing och arbetar med några av Sveriges mest kända varumärken, organisationer och myndigheter, som exempelvis Försvarsmakten, Klarna, E.ON, Apotek Hjärtat och Unionen. Vi är trevliga. Vi tror på jämställdhet, mångfald, kreativitet och laganda – både internt och i relation med våra kunder.

Låter detta intressant? Sök här!

 

Här kan du få veta mer om vad vi gör! 

    Google Analytics