Om åtta år ska E.ON leverera 100 % förnybar och återvunnen energi. Nu satsar energibolaget på att berätta om sin resa mot ett förnybart Sverige fram till 2025. För att stärka upp inom området content och marknads-PR väljer E.ON att ingå ett samarbete med Make Your Mark.

E.ON lanserade nyligen kommunikationskonceptet ”Nu förnyar vi Sverige” och i den första kampanjen förnyar E.ON tillsammans med artisten El Perro Del Mar Carolas numera klassiska låt ”Fångad av en stormvind”. Kampanjen är startskottet på resan mot det ambitiösa målet 2025.

Make Your Mark kommer bygga vidare på ”Nu förnyar vi Sverige” och berätta mer om dem som bidrar till att nå E.ON:s målsättning. Make Your Mark kommer att tillsammans med E.ON bygga och förstärka historierna i film, text, bild och infografik och distribuera dem i relevanta kanaler.

– E.ON:s målsättning är något som engagerar hela Make Your Mark. Ämnet är högst relevant och vi ser fram emot att berätta historierna från verkligheten som visar på effekterna av E.ON:s miljöarbete, säger Samir Chahimi, Head of Innovation på Make Your Mark.

– Vi fastnade för Make Your Mark i vår pitch för deras genuina intresse och passion för vårt område och vår resa framåt. Vi ser mycket fram emot att starta vårt samarbete, säger Karin Rosell, Head of Brand & Marketing.

Här skriver Resumé om samarbetet.