INSTAGRAM FACEBOOK VIMEO
SE | ENG

Hållbar kommunikation – välkommen till frukostseminarium

Uncategorized

Alla pratar om miljön, men hur kopplar man content till KPI? Var går gränsen mellan genuint engagemang och greenwashing? Och kan ansvarsfull kommunikation till och med bidra till en bättre värld?

Hamburgerkedjan Max har länge lyft sina insatser inom klimatkompensation medan energibolaget E.ON vill bli betraktade som en samhällsaktör inom hållbarhet. 2017 prisades båda företagen som Sveriges mest hållbara varumärke inom respektive bransch – men vad har hänt sedan dess? Hur sticker man ut när alla konkurrenter pratar om klimatet? Och hur hanterar man att bli beskylld för greenwashing?

Kom och lyssna när vår vd Jonas Terning samtalar med Karin Rosell, marknadschef på E.ON och Tobias Karlsson, marknadschef på Max om att kommunicera den hållbara resan på ett trovärdigt sätt.

Tid: Fredag 26 april. Frukost och nätverkande från kl 08.00. Seminarium 08.30-09.30

Plats: Make Your Mark, Birger Jarlsgatan 61, vån 6. (Jarlahuset)

OSA: Senast 22 april, mejla mattias.jalmestal@makeyourmark.se

Varmt välkommen!

    Google Analytics