Solen sken ikapp med våra glada pristagare på Swedish Content Awards på Skeppsholmen i Stockholm.

För 19:e gången anordnades Swedish Content Awards, Nordens största tävling för content marketing. Galan hölls det här året i Eric Ericssonhallen ute på Skeppsholmen och programledare för kvällen var Titti Schultz. Totalt 28 priser delades ut och ett nytt och uppskattat inslag för i år var personkategorierna.

–Det här är en kategori som ger extra tyngd och krydda till tävlingen, och som kommer att växa, säger vd Sonja Björk Ebert.

Just ett av dessa personpriser blev också kvällens största framgång för Make Your Mark när vår medarbetare Linus Fremin tog hem det åtråvärda priset för Årets producent/redaktör. Linus har arbetat hos oss i drygt fyra år och är väldigt uppskattad både bland kollegor och kunder.

– Jag är såklart väldigt tacksam och stolt. Jag älskar verkligen att vara redaktör då jag får vara med och skapa någonting av ingenting och får möjlighet att träffa och jobba med fantastiska människor och kunder. Att få uppmärksamhet för det jag lägger ner så mycket tid på värmer otroligt mycket, säger Linus Fremin.

Linus har det senaste året bland annat arbetat intensivt med vår uppdragsgivare E.ON som även de var nominerade för Bästa turnaround och Årets kundtidning B2C.

Make Your Marks Linus Fremin vann första pris i kategorin Årets redaktör. Foto: Johan Strindberg.
Linus Fremin under sitt berörande tacktal på prisutdelningen i Eric Ericssonhallen. Foto: Linda Fagerlind-Berkö.

Ett till pris blev det i och med silvret för Årets native för vår kampanj med vår uppdragsgivare Försvarsmakten. En rikstäckande kampanj med syftet att berätta om möjligheten att kombinera en civil karriär med en karriär inom Försvarsmakten. Resultatet överträffade förväntad läsning med 300 procent och artiklarna har väckt stor uppmärksamhet både internt hos Försvarsmakten men även externt. Redaktör Markus Thunberg producerade innehållet och i teamet finns även account director Filip Sandén.

– Årets gala visar tydligt hur tiderna har förändrats. Bland vinnarna finns bidrag som podden Spår, där det uppstått diskussioner kring om det är en fristående produktion eller en uppdragsproduktion, i ena änden. I andra änden står marknadsavdelningarnas inhouse-team till exempel Swedbank som vann både Årets Content 2019 samt Årets Video B2C, och i mitten finns alla byråer där gränserna mellan disciplinerna alltmer suddas ut. När det gäller våra fem nomineringar är vi självklart extra glada över det viktigaste priset av dem alla – Årets redaktör, säger vd Jonas Terning.

Läs mer om Make Your Marks fem nomineringar här.