Jonas Terning tar över VD-rollen för contentbyrån Make Your Mark. Jonas kommer närmast från en roll som chefredaktör för Café som ges ut av Aller media och har tidigare erfarenhet från contentbyrån Appelberg.

– Jonas är en resultat- och affärsdriven strateg vars goda förståelse för hur medieutvecklingen påverkar konsumenter bidragit till att stärka Cafés varumärke. Hans engagemang, kreativitet och relationsbyggande egenskaper i kombination med ett innehållsmässigt driv – som är kärnan för all content marketing – ger riktigt goda förutsättningar för Make Your Marks fortsatta utveckling, säger Bodil Ericsson Torp, styrelseordförande för Make Your Mark.

Jonas Terning har arbetat som chefredaktör för Café sedan 2015 och som redaktör och redaktionschef på Café sedan 2010.

– Make Your Mark har de senaste åren utvecklats starkt och är idag en ledande aktör inom content marketing. De är modiga, digitalt drivna, har en hög kreativ höjd och en imponerande förståelse för de möjligheter och utmaningar som ställs på dagens kommunikation. Jag är väldigt glad över att få möjligheten att ta vid och fortsätta driva Make Your Mark framåt tillsammans med alla kompetenta medarbetare, säger Jonas Terning, tillträdande VD för Make Your Mark.

Jonas tillträder den 1 januari 2018 och efterträder Anders Ingårda.