Det har gått ett drygt år sedan Lidl lanserade kommunikationskonceptet ”Allt annat är olidligt” i samband med ett omtag kring den egna marknadskommunikationen. Nu väljer livsmedelskedjan att inleda ett samarbete med Make Your Mark för att öka fokus på sina sociala medier.

Sedan ett drygt år tillbaka har Lidl genomfört ett omtag i sin marknadskommunikation. Nu väljer livsmedelskedjan att komplettera de befintliga byråerna genom att välja Make Your Mark som ny partner. Byrån ska ansvara för att ta fram en strategi och producera innehåll till Lidls egna kanaler. Målet är att öka trafiken och bidra till att förflytta och bredda Lidls varumärke.

– Jag lägger stor tonvikt vid den affärsmässiga sidan av kommunikationen. Visst kan man få folk att trycka på gilla-knappen, men i slutändan handlar det alltid om vilken effekt det får för vår försäljning och vårt resultat. Det är något som Make Your Mark visat att de har stor förståelse för, säger Gabriella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl.

Terese Allert, före detta chefredaktör på Frida, har tidigare ansvarat för Make Your Marks contentuppdrag för Klarna. Nu får hon den centrala rollen som ansvarig för Lidluppdraget, tillsammans med bland annat Ulrika Alforsen, account director, Linda Frisk, concept designer, Linus Fremin, creative director och Linn Svalin, head of video production. Även bakprofilen Emma Brink har knutits till uppdraget.

– Det känns väldigt roligt att ett så pass spännande och ambitiöst varumärke som Lidl har valt oss. Det här blir vårt största uppdrag med fokus på sociala medier vilket så klart är extra kul. Nu ser vi fram emot att öka engagemanget i de egna kanalerna och vara med och bidra till att fler fattar grejen med Lidl säger Jonas Terning, VD på Make Your Mark.