Contentbyrån Make Your Mark inleder hösten med sex nyförvärv, som kommer att vara en del utav byråns uppdrag för bland annat Lidl, Apotek Hjärtat, Unionen och Lärartidningarna.

Ulrika Alforsen ansluter som account director, senast från Danone där hon hade rollen som Nordic digital manager. Innan dess jobbade hon bland annat med strategi och koncept på contentbyrån OTW. På Make Your Mark kommer hon ansvara för kunder som Lidl, Villaägarnas riksförbund, Eon, Svenska spel och Apotek hjärtat. I samband med det tar hon även plats i ledningsgruppen.

– Make Your Mark känns som en uppstickare och det är spännande att vara del av en byrå som är så framåt och snabbväxande med så många roliga kunder, säger hon.

Hampus Hagman kommer närmast från Sportbladet (Aftonbladet), där han var onlineredaktör, för att nu bli digital redaktör i Make Your Marks uppdrag för Lärartidningarna. Även Emma Olsson, tidigare OTW och Svensk Bokhandel, blir en del av Lärartidningarna i rollen som reporter.

Marlene Nilsson och Maja Brünteson, går från Aller media till Make Your Mark. De kommer i rollen som produktionsledare fortsätta utveckla byråns erbjudande inom influencer marketing.

Slutligen kliver Ylva Rehnberg in som redaktör för byråns uppdrag för Unionen. Hon har sedan tidigare en bred erfarenhet inom fackpress och TCO Sverige.

– Att så många talangfulla kollegor med en bred bakgrund inom journalistik och kommunikation väljer att ansluta till oss är väldigt roligt, säger Make Your Marks vd Jonas Terning. I takt med att kommunikationen flyttar allt närmare kärnaffären behöver vi som byrå en spets som sträcker sig från strategi och affärsutveckling till kreativitet och analys. Våren var rolig för oss på Make Your Mark, men med fler nya kollegor på plats ser hösten ut att bli om möjligt ännu roligare.