INSTAGRAM FACEBOOK VIMEO
SE | ENG

Mitsubishi följer Renata Chlumska på nära håll

Uncategorized

Mitsubishi har samarbetat med äventyraren och föreläsaren Renata Chlumska i fem års tid, och nu fördjupas samarbetet genom fem kampanjfilmer. Marknadschef Christina Holmberg är mycket nöjd över resultatet.
– Renata är en genuin och inspirerande person, det har Make Your Mark lyckats förmedla.

Tre barn, ett hus, ett hektiskt arbetsliv – och så de mäktiga äventyren. För att förenkla sitt liv kör Renata Chlumska en Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid. Det vill Mitsubishi förmedla genom kampanjfilmer producerade av Make Your Mark.

– Ingen kan göra allt men alla kan göra något för att leva lite mer klimatsmart. Valet av bil är en sådan sak. Vi vill visa konsumenter att vardagslivet med en laddhybrid är enkelt samtidigt som du gör en insats för miljön. Det gör vi med hjälp av content med en intressant person som Renata. Filmerna har en fantastisk kvalitet, säger Christina Holmberg, marknadschef på Mitsubishi.

Till kampanjen har Make Your Mark producerat längre varumärkesbyggande filmer, samt ett antal korta fråga/svar-filmer för sociala medier. Samarbetet mellan Make Your Mark och Mitsubishi sträcker sig fem år tillbaka i tiden och har inneburit ett livsstilsmagasin riktat till konsumenter, men nu gör man en gemensam satsning och adderar rörligt innehåll.

– Vi tänkte symboliskt och ville skapa känslan av att maximera livet med hjälp av bilen. Vi ville även komma närmare Renata vilket jag tycker att vi lyckades med. Hela teamet blev väldigt inspirerade och vi hoppas att tittarna känner likadant, säger producent Linn Svalin på Make Your Mark.

– Dagens konsumenter översköljs av innehåll av väldigt varierande kvalitet. Men här lyckas vi förhoppningsvis nå fram till dem med en blandning av inspiration och information. Att filmserien dessutom knyter samman med Mitsubishis övriga marknadsaktiviteter runt sponsring, influencersamarbete och produktlansering visar på ett väldigt konkret sätt hur kloka marknadsförare kan dra nytta av content marketing, säger Jonas Terning, VD Make Your Mark.

Under hösten kommer fem avsnitt släppas, de första två filmerna ligger nu ute på Youtube.

Här är första avsnittet:

Arbetsgrupp Make Your Mark:
Regi: Andrej Landin
Producent: Linn Svalin
Foto/redigering: Johan Forsberg
Ljud: Erik Johansson, Apear
Gaffer: Daniel Hjellum
Produktionsassistent: Agnes Nobel

Marknadschef Mitsubishi: Christina Holmberg
Kreativt ansvarig Mitsubishi: Daniel Kullander Mantilla

    Google Analytics