INSTAGRAM FACEBOOK VIMEO
SE | ENG
FORMEXMÄSSAN

Ett uppdrag i alla kanaler

CONTENT, KATALOG, TV
FORMEXMÄSSAN

Ett uppdrag i alla kanaler

Formexmässan är Nordens största mässa för inredningsdesign. En unik mötesplats för agenter, importörer, formgivare, producenter och inköpare från hela den nordiska inrednings- och presentbranschen samt media. Frågan som ställdes från Formex till Make Your Mark var den här: Hur når vi egentligen alla inredningsintresserade människor som brinner för inredning, design och spännande nyheter, men som inte jobbar i branschen och därför inte kan vara på plats? Hur kommunicerar vi med alla utställare och branschfolk inför, under och efter mässan?

Filmer som andades passion, lust och uppmanade tittaren att följa Formex egen sajt och i sociala medier.

Inför den första mässan producerade Make Your Mark därför tre teaserfilmer med kända mässprofiler. Filmer som andades passion, lust och uppmanade tittaren att följa Formex egen sajt och i sociala medier. Under mässan intervjuades och filmades designers, utställare och kända profiler av ett tre-kamera-team. Dessa filmer redigerades och publicerades online vilket gav en direktkänsla med atmosfär och inblick. Parallellt fanns Make Your Marks skribenter och fotografer på plats och fyllde på med ytterligare intressant aktuellt content i text och bild.

I januari 2016 genomförde Make Your Marks för tredje gången sitt uppdrag för Formex. Ett uppdrag som med tiden har utvecklats och vuxit sig allt större, både vad gäller omfång och ambitioner. I dag gör Make Your Mark inte bara filmer för sajten, Facebook och Instagram samt text och bild. Inför mässan produceras även den oumbärliga printkatalogen, som nu fått ett skärpt redaktionellt innehåll och man agerar också moderator på föreläsningsscenen. Dessutom producerar Make Your Mark informationsfolder till utställarna samt material till nyhetsbrev och övriga informationskanaler.

Case_Formex_2

I år har antalet utställare på Formex ökat till 820 stycken och totalt gjordes 25 294 besök, varav 2 039 av utländska besökare. Antalet besök från Storbritannien ökade med hela 47 procent jämfört med förra våren och flera utländska besökare har uttalat valt bort andra internationella mässor för Formex.

Produktionshastigheten på Formex är hög. Bara under 2016 års mässa producerades 20 filmer, flertalet anpassade för Facebook och Instagram, 15 artiklar/intervjuer samt en särskild best of-film som fångar årets mässa på 59 sekunder.

Formex är ett bra exempel på hur ett från början ganska litet uppdrag över tid växer sig djupare och vidare, i takt med att relationen fördjupas och nya vägar testas. Det är frukten av ett lustfyllt och givande samarbete som ger effekt och snygg eftersmak för uppdragsgivaren långt efter det att mässdörrarna slagit igen.

    Google Analytics