Det blev många härliga vinster på Årets Swedish Content Awards där vi bland annat tog hem guld i kategorin Finans och försäkring samt personpriser i både Årets formgivare och Årets redaktör/producent/kreatör.

Det har varit ett annorlunda år – och så även när det kom till årets prisutdelning på Swedish Content Awards. Istället för den traditionsenliga galan följde de nominerade prisutdelningen via livesändning på Youtube. Tävlingen anordnades för 20:e gången för att uppmärksamma och prisa de kampanjer och personer som stuckit ut lite extra inom content marketing under det senaste året.

Under kvällen delades det ut priser i 26 kategorier och Make Your Mark var nominerad i åtta utav dem. När vinnarna presenterades stod det klart att Make Your Mark vunnit tre guld och fyra silver.

Priset för Årets redaktör/producent/kreatör kammade vår kollega Linn Svalin hem. Linn har i sin roll som Head of video production arbetat med flera av produktioner som var nominerade under kvällen. Bland annat med Klarna (Shopping Hacks) som vann i kategorin Finans och försäkring och även E.ON som hamnade på en andraplats i kategorin Årets video B2C.

– Att Klarna (Shopping Hacks) som jag arbetat med vann var otroligt kul! Det var en rolig produktion där vi fick mycket utrymme att vara kreativa. Sedan att E.On fick ett silver för kampanjen Nattvandring är väldigt fint. Det var en film som vi jobbade länge med för att få till rätt känsla, och det fick vi till slut. Det känns som att den verkligen gör skillnad på riktigt. Min egen vinst känns såklart också jätteroligt – att få bli nominerad, men också att få ta emot priset. Det är som ett kvitto på att det jag gör faktiskt är bra, säger Linn Svalin.

Årets producent blev Linn Svalin.

Guld blev det även för vår designchef Linda Frisk som arbetat hos oss sedan 2015. Under galakvällen fick hon ta emot priset Årets Formgivare.

­– Det känns galet kul att vinna Årets formgivare. Jag älskar ju det jag gör. Att få ta fram form och kreativa lösningar för att hjälpa våra kunder att lyfta och förstärka sitt budskap. Make Your Mark firade många priser igår och jag är stolt att få vara en del av det, säger Linda Frisk.

Make Your Marks Linda Frisk blev Årets Formgivare.

Utöver dessa priser tog Make Your Mark även hem fyra silver. Årets turnaround med Svensk Adressändring, Årets infografik tillsammans med Klarna (Deep Dive), Årets video B2C med E.ON (Nattvandring) samt Årets podd tillsammans med Svenska Celiakiförbundet (Glutenpodden).

– Man brukar tala om spets eller bredd, men för oss har det här året handlat om spets och bredd. Och det yttersta beviset på det är ju alla priserna på Swedish Content Awards. Från individuella prestationer till riktiga laginsatser, det är häftigt att se hur vi som byrå och arbetsgivare hela tiden strävar efter att fortsätta utmana oss själva, och dem vi jobbar med. Tack till alla inspirerande kollegor på Make Your Mark, och till våra modiga och kreativa uppdragsgivare, säger Jonas Terning, VD på Make Your Mark.